1.kspa-praha

 


Soukromá střední škola a základní škola (1.Kšpa) Praha s.r.o.

Chabařovická 1125/4, 182 00 Praha 8, tel. +420 281 863 044

1.KŠPA - MERCEDES  mezi soukromými školami

 
Budova školy

je umístěna uprostřed parkové úpravy sídliště Nové Ďáblice

Prostorné chodby

jsou vítanou možnosti si o přestávce odpočinout

Učebna výpočetní techniky

v šesti učebnách jsou značkové počítače, učebny jsou klimatizovány

previous arrow
next arrow
Shadow
Slider
  • Čeština
  • English (United Kingdom)
  • Deutsch (Deutschland)
  • Українська (Україна)
  • Russian (Russia)
  • Vietnamese (vi-VN)
Toggle Navigation
  • Home
  • O škole
  • Dokumenty, plány
  • Zájemci o studium
  • Studijní obory
  • Výuka
  • Maturita
  • Kontakty
  • ZŠ

Maturita

  • maturita přehled
  • maturitní zkouška 2020/21
  • profilová část
  • maturitní okruhy
  • kritéria hodnocení
maturantka
Seznam článků v kategorii Maturitní zkouška
Titulek
Zajímavé odkazy a informace

Maturitní zkouška

Soukromá střední škola a základní škola (1. KŠPA) Praha s. r. o.

od školního roku 2020/2021

pro: 

čtyřleté denní studium a pětileté dálkové studium Obor: Ekonomika a podnikání 63-41-M/01

čtyřleté denní studium a pětileté dálkové studium Obor: Ekonomika a podnikání 63-41-M/01

Zaměření: podnikání – denní a dálkové studium

Zaměření: sportovní management – denní studium

 

1. Povinná zkouška společná část  – český jazyk (didaktický test)

2. Povinná zkouška společná část – cizí jazyk (didaktický test) nebo matematika

Nepovinná zkouška:

cizí jazyk nebo matematika

:

1. Povinná profilová zkouška  český jazyk a literatura -  ústní zkouška
  cizí jazyk -  ústní zkouška 

2. Povinná profilová zkouška:


praktická zkouška (soubor odborných předmětů) 
zaměření podnikání: účetnictví, ekonomická cvičení
zaměření sportovní management: účetnictví, ekonomika

forma: distančním způsobem přes Moodle

3. Povinná profilová zkouška: ekonomicko-právní základ
4. Povinná profilová zkouška účetnictví nebo výpočetní technika – možnost volby

 Nepovinná profilová zkouška:

účetnictví, výpočetní technika – možnost volby

Žák nemůže konat nepovinnou profilovou zkoušku z téhož předmětu, z něhož koná povinnou profilovou zkoušku.

 

 

tříleté nástavbové studium při zaměstnání Obor Podnikání 64–41–L/51

tříleté nástavbové studium při zaměstnání Obor Podnikání 64–41–L/51

 

1. Povinná zkouška společná část  – český jazyk (didaktický test)

2. Povinná zkouška společná část – cizí jazyk (didaktický test) nebo matematika

 Nepovinná zkouška:

další cizí jazyk, matematika

1. Povinná profilová zkouška český jazyk a literatura - ústní zkouška 
  cizí jazyk -  ústní zkouška
2. Povinná profilová zkouška:

praktická zkouška (soubor odborných předmětů): účetnictví, ekonomická cvičení

forma: distančním způsobem přes Moodle

3. Povinná profilová zkouška:  ekonomicko-právní základ
4. Povinná profilová zkouška:  účetnictví nebo výpočetní technika – možnost volby

Nepovinná profilová zkouška:

účetnictví, výpočetní technika – možnost volby

Žák nemůže konat nepovinnou profilovou zkoušku z téhož předmětu, z něhož koná povinnou profilovou zkoušku.


čtyřleté denní studium a pětileté dálkové studium  Obor: Cestovní ruch 65-42-M/02

čtyřleté denní studium a pětileté dálkové studium  Obor: Cestovní ruch 65-42-M/02

 

1. Povinná zkouška společná část  – český jazyk (didaktický test)

2. Povinná zkouška společná část – cizí jazyk (didaktický test) nebo matematika

Nepovinná zkouška:

další cizí jazyk, matematika

 

1. Povinná profilová zkouška český jazyk a literatura -  ústní zkouška 
  cizí jazyk -  ústní zkouška 
2. Povinná profilová zkouška:

praktická zkouška (soubor odborných předmětů): odborné předměty a ekonomika

forma: distančním způsobem přes Moodle

3. Povinná profilová zkouška:  technika služeb cestovního ruchu
4. Povinná profilová zkouška:  ekonomicko právní základ

 

Nepovinná profilová zkouška:

marketing cestovního ruchu

Žák nemůže konat nepovinnou profilovou zkoušku z téhož předmětu, z něhož koná povinnou profilovou zkoušku.

čtyřleté denní studium a pětileté dálkové studium Obor: Informační technologie 18-20-M/01

čtyřleté denní studium a pětileté dálkové studium Obor: Informační technologie 18-20-M/01

 

1. Povinná zkouška společná část  – český jazyk (didaktický test)

2. Povinná zkouška společná část – cizí jazyk (didaktický test) nebo matematika

 

Nepovinná zkouška:

další cizí jazyk, matematika

 

1. Povinná profilová zkouška český jazyk a literatura - ústní zkouška
  cizí jazyk - ústní zkouška
2. Povinná profilová zkouška:

praktická zkouška (soubor odborných předmětů): kombinace profilujících předmětů

forma: distančním způsobem přes Moodle

3. Povinná profilová zkouška:  počítačová grafika
4. Povinná profilová zkouška:  prostředky informačních technologií

 

Nepovinná profilová zkouška:

tvorba www stránek

Žák nemůže konat nepovinnou profilovou zkoušku z téhož předmětu, z něhož koná povinnou profilovou zkoušku.

čtyřleté denní studium Obor: Grafický design 82-41-M/05

čtyřleté denní studium Obor: Grafický design 82-41-M/05

  

1. Povinná zkouška společná část  – český jazyk (didaktický test)

2. Povinná zkouška společná část – cizí jazyk (didaktický test) nebo matematika

 

Nepovinná zkouška:

další cizí jazyk, matematika

 

1. Povinná profilová zkouška český jazyk a literatura -  ústní zkouška
  cizí jazyk -  ústní zkouška
2. Povinná profilová zkouška:


praktická zkouška (soubor odborných předmětů): Kombinace informační a komunikační technologie, 
vzdělávání v umělecko-historické, výtvarné,
technologické a technické přípravě a návrhové a realizační tvorbě

forma: distančním způsobem přes Teams

3. Povinná profilová zkouška:  Dějiny kultury
4. Povinná profilová zkouška:

 
Grafický design, zahrnuje obsahové okruhy:
Umělecko-historická a výtvarná příprava
Technologická a technická příprava

  

Nepovinná profilová zkouška:

Výpočetní technika

Žák nemůže konat nepovinnou profilovou zkoušku z téhož předmětu, z něhož koná povinnou profilovou zkoušku.

 

01.02.2021

Mgr. Pavlína Ječmínková

ředitelka školy

 

Maturitní okruhy 2020/21 (profilová zkouška)

Kritéria hodnocení profilové maturitní zkoušky

Profilová část maturitní zkoušky sestává ze čtyř částí

  • Písemné a ustní zkoušky z českého jazyka a literatury
  • Písemné a ustní zkoušky z cizích jazyků
  • Soubor odborných předmětů - praktická čast (samostatná část)
  • Ústní části - podle maturitních okruhů pro jednotlivé obory

Písemné a ustní zkouška z českého jazyka a literatury je společná pro všechny obory

Výsledná známka je kombinací forem: písemná práce (40%) + ústní zkouška (60%).

Pisemná práce

Pisemná práce

Písemnou prací se rozumí vytvoření souvislého textu nebo textů v celkovém minimálním rozsahu 200 slov; písemná práce trvá nejméně 60 minut včetně času na volbu zadání. Při konání písemné práce má žák možnost použít překladový slovník. Ředitelka školy stanoví 1 nebo více zadání, která se žákům zpřístupní bezprostředně před zahájením zkoušky. Pokud je stanoveno více než 1 zadání, žák si po zahájení zkoušky 1 zadání zvolí.

Kritéria hodnocení:

I. Zpracování zadání / Obsah písemné práce

II. Organizace a koheze textu

III. Slovní zásoba a pravopis

IV. Mluvnické prostředky

V každé části může student získat 0 – 5 bodů. Maximálně tedy 20 bodů. Pokud by část I. byla hodnocena počtem bodů 0, práce se už podle dalších kritérií nehodnotí a celá práce bude hodnocena počtem bodů 0.

Vzorec pro výpočet celkového počtu bodů je následující:

I. Zpracování zadání / Obsah písemné práce 25 %

II. Organizace a koheze textu 25%

III. Slovní zásoba a pravopis 25%

IV. Mluvnické prostředky 25%

Známkování:

20 – 18 bodů výborný

17 – 15 bodů chvalitebný

14 – 11 bodů dobrý

10 – 8 bodů dostatečný

7 – 0 bodů nedostatečný

Ústní zkouška

Ústní zkouška

Ředitelka školy v souladu se školním vzdělávacím programem stanoví 20 témat, ze kterých si žák vylosuje 1 téma. Příprava k ústní zkoušce trvá 15 minut. Ústní zkouška trvá nejdéle 15 minut. V jednom dni nelze losovat dvakrát stejné téma.

Ústní zkouška z cizího jazyka se uskutečňuje formou řízeného rozhovoru s využitím pracovního listu obsahujícího zadání ke konkrétnímu tématu. Součástí zadání je i terminologie vztahující se k oblasti odborného vzdělávání.

Kritéria hodnocení:

I. Zadání / Obsah a projev

II. Lexikální kompetence

III. Gramatická kompetence a prostředky textové návaznosti

IV. Fonologická kompetence

V částech I. II. III. může student získat 0 – 6 bodů. V části IV. 0 – 2 body. Maximálně tedy 20 bodů. Pokud by část I. byla hodnocena počtem bodů 0, ústní projev se již dále neposuzuje a celý ústní projev bude hodnocena počtem bodů 0.

Vzorec pro výpočet celkového počtu bodů je následující:

I. Zadání / Obsah a projev 30 %

II. Lexikální kompetence 30 %

III. Gramatická kompetence a prostředky textové návaznosti 30 %

IV. Fonologická kompetence 10 %

Známkování:

20 – 18 bodů výborný

17 – 15 bodů chvalitebný

14 – 11 bodů dobrý

10 – 8 bodů dostatečný

7 – 0 bodů nedostatečný

Písemné a ustní zkouška z cizího jazyka

Výsledná známka je kombinací forem: písemná práce (40%) + ústní zkouška (60%).

Pisemná práce

Pisemná práce

Písemnou prací se rozumí vytvoření souvislého textu nebo textů v celkovém minimálním rozsahu 200 slov; písemná práce trvá nejméně 60 minut včetně času na volbu zadání. Při konání písemné práce má žák možnost použít překladový slovník. Ředitelka školy stanoví 1 nebo více zadání, která se žákům zpřístupní bezprostředně před zahájením zkoušky. Pokud je stanoveno více než 1 zadání, žák si po zahájení zkoušky 1 zadání zvolí.

Kritéria hodnocení:

I. Zpracování zadání / Obsah písemné práce

II. Organizace a koheze textu

III. Slovní zásoba a pravopis

IV. Mluvnické prostředky

V každé části může student získat 0 – 5 bodů. Maximálně tedy 20 bodů. Pokud by část I. byla hodnocena počtem bodů 0, práce se už podle dalších kritérií nehodnotí a celá práce bude hodnocena počtem bodů 0.

Vzorec pro výpočet celkového počtu bodů je následující:

I. Zpracování zadání / Obsah písemné práce 25 %

II. Organizace a koheze textu 25%

III. Slovní zásoba a pravopis 25%

IV. Mluvnické prostředky 25%

Známkování:

20 – 18 bodů výborný

17 – 15 bodů chvalitebný

14 – 11 bodů dobrý

10 – 8 bodů dostatečný

7 – 0 bodů nedostatečný

Ústní zkouška

Ústní zkouška

 

Ředitelka školy v souladu se školním vzdělávacím programem stanoví 20 témat, ze kterých si žák vylosuje 1 téma. Příprava k ústní zkoušce trvá 15 minut. Ústní zkouška trvá nejdéle 15 minut. V jednom dni nelze losovat dvakrát stejné téma.

Ústní zkouška z cizího jazyka se uskutečňuje formou řízeného rozhovoru s využitím pracovního listu obsahujícího zadání ke konkrétnímu tématu. Součástí zadání je i terminologie vztahující se k oblasti odborného vzdělávání.

Kritéria hodnocení:

I. Zadání / Obsah a projev

II. Lexikální kompetence

III. Gramatická kompetence a prostředky textové návaznosti

IV. Fonologická kompetence

V částech I. II. III. může student získat 0 – 6 bodů. V části IV. 0 – 2 body. Maximálně tedy 20 bodů. Pokud by část I. byla hodnocena počtem bodů 0, ústní projev se již dále neposuzuje a celý ústní projev bude hodnocena počtem bodů 0.

Vzorec pro výpočet celkového počtu bodů je následující:

I. Zadání / Obsah a projev 30 %

II. Lexikální kompetence 30 %

III. Gramatická kompetence a prostředky textové návaznosti 30 %

IV. Fonologická kompetence 10 %

Známkování:

20 – 18 bodů výborný

17 – 15 bodů chvalitebný

14 – 11 bodů dobrý

10 – 8 bodů dostatečný

7 – 0 bodů nedostatečn

Soubor odborných předmětů (praktická maturitní zkouška) má pro jednotlivé předměty následující krítéria:

Ekonomika a podnikání – denní a dálkové studium

Ekonomika a podnikání – denní a dálkové studium

 Zaměření Management sportu

Ekonomicko-účetní zaměření

 

Klasifikace

Počet bodů

Výborný

100 – 90

Chvalitebný

89 – 79

Dobrý

78 - 67

Dostatečný

66 - 50

Nedostatečný

49 a méně

 

Maximální počet bodů v každé části – práce je bez chyb, přehledná, odpovědi jednoznačné.


Zaměření Podnikání, platí také pro 2letou a 3letou nástavbu

Ekonomická cvičení tvoří 40 % známky, účetnictví 60 %.

Výsledná známka = (40 x známka z ekonomických cvičení + 60 x známka z účetnictví) / 100


Ekonomická cvičení

Klasifikace

Počet bodů

Úspěšnost

Výborný

40 - 34

85 %

Chvalitebný

33 - 26

65 %

Dobrý

25 - 20

50 %

Dostatečný

19 - 14

35 %

Nedostatečný

13 a méně

méně než 35 %


Maximální počet bodů v každé části – práce je bez chyb, přehledná, odpovědi jednoznačné.

 

 Účetnictví

Klasifikace

Počet bodů

Výborný

167 - 146

Chvalitebný

145 - 125

Dobrý

124 - 104

Dostatečný

103 - 83

Nedostatečný

83 a méně

 

Maximální počet bodů v každé části – práce je bez chyb, přehledná, odpovědi jednoznačné.

Cestovní ruch – denní a dálkové studium

Cestovní ruch – denní a dálkové studium

Cestovní ruch – denní studium 

Popis Počet bodů
Založení fiktivní CK – bod osnovy 1. – 3. 20
Charakteristika produktů a služeb bod osnovy 4. 10
Sestavení zájezdu 30
Kalkulace zájezdu 30
Formální stránka 10
Celkový počet 100

 

Maximální počet bodů v každé části – práce je bez chyb, přehledná, odpovědi jednoznačné.

Klasifikace

Počet bodů

Výborný

100 – 92

Chvalitebný

91 – 80

Dobrý

79 - 69

Dostatečný

68 - 50

Nedostatečný

49 a méně

 

Cestovní ruch – dálkové studium

 

Klasifikace

Zdůvodnění

Výborný

Práce je bez závažných chyb, vypracovaná přehledně, žádná část nechybí, odpovědi jsou jednoznačné

Chvalitebný

Práce obsahuje jen drobné nedostatky, jinak je přehledná, jde jen o drobné chyby (chybné zaokrouhlování čísel, nejednoznačná odpověď, časový harmonogram zájezdu v některých částech neodpovídá skutečnosti)

Dobrý

Práce obsahuje chyby ve výpočtech, i když může být správný postup výpočtu, časový harmonogram zájezdu není úplný, chybí jednoznačné odpovědi.

Dostatečný

Práce je neúplná, obsahuje matematické chyby, chybí odpovědi nebo nejsou jednoznačné, práce je nepřehledná, správné jsou jen některé její části.

Nedostatečný

Práce je nedokončená, obsahuje mnoho matematických chyb, časový harmonogram neodpovídá vůbec realitě, chybí odpovědí, nejsou vyplněny vůbec nebo s mnohými chabými formuláře, nebí ani řádně pochopeno zadání.

 


Grafický design

Grafický design

 

Výtvarná část tvoří 40 % známky, technické provedení 60 % známky.

Výsledná známka = (známka za výtvarnou část x 40 + známka za technické provedení x 60)/100

 

U každé části zapíše hodnotitel zdůvodnění udělené známky.

 

Klasifikace

Zdůvodnění

Výborný

Práce je bez závažných výtvarných a technických chyb.

Chvalitebný

Práce obsahuje jen drobné výtvarné a technické nedostatky.

Dobrý

Práce obsahuje větší výtvarné a technické nedostatky.

Dostatečný

Práce je neúplná, obsahuje velké výtvarné a technické nedostatky, splňuje však zadání.

Nedostatečný

Práce je nedokončená, obsahuje mnoho výtvarných a technických chyb, případně se jedná o plagiáty.

 

Informační technologie - denní a dálkové studium

Informační technologie - denní a dálkové studium

  

Klasifikace

Počet bodů

Výborný

91 a více

Chvalitebný

75 - 90

Dobrý

74 - 55

Dostatečný

20 - 54

Nedostatečný

méně než 20

 

Práce je hodnocen podle následujících kritérií:

 

Popis

Max.počet bodů

Pokrytí obsahu dle zadání, tematická návaznost

10

Grafické provedení, nápaditost

15

Použití všech možností programovacího jazyka

20

Funkčnost, jasná definovanost řešení

10

Přenositelnost řešení

5

Tematické zakomponování programovacího jazyka

30

 

Maximální počet bodů v každé části – práce je bez chyb, přehledná, odpovědi jednoznačné.

 


Hodnocení ústní maturitní zkoušky v profilové části (u odborných předmětů)

je prováděno podle klasifikační stupnice:

 

1 – výborný,

2 – chvalitebný,

3 – dobrý,

4 – dostatečný,

5 – nedostatečný.

 

Stupeň 1 (výborný)

Žák nemá v přesnosti a úplnosti poznatků, faktů a pojmů a ve vztazích mezi nimi podstatné mezery. Drobné nepřesnosti je schopen za pomoci zkoušejícího zkorigovat.

 

Stupeň 2 (chvalitebný)

Žák má v přesnosti a úplnosti požadovaných poznatků, faktů a pojmů a ve vztazích mezi nimi ojedinělé podstatnější mezery. Nepřesnosti je schopen za pomoci zkoušejícího zkorigovat.

 

Stupeň 3 (dobrý)

Žák má v přesnosti a úplnosti požadovaných poznatků, faktů a pojmů a ve vztazích mezi nimi závažnější mezery. Výklad a hodnocení jevů dovede vysvětlit omezeně a jen za pomoci učitele.

 

Stupeň 4 (dostatečný)

Žák má v přesnosti a úplnosti požadovaných poznatků, faktů a pojmů a ve vztazích mezi nimi četné a závažné mezery.

 

Stupeň 5 (nedostatečný)

Žák si předepsané učivo neosvojil. Má podstatné neznalosti. Výkladu a hodnocení jevů nedovede vysvětlit.

 

Mgr. Pavlína Ječmínková v. r.


Back to Top

© 2021 1.kspa-praha